Brillen en contactlenzen

ONZE SERVICE EN GARANTIES

Maak kennis met onze service en garanties.

 

1-UUR-SERVICE

We hebben in onze winkel een basisvoorraad extra dunne enkelvoudige glazen, zodat we je brillenglazen direct in je montuur kunnen slijpen en je bril binnen een uur klaar hebben. “Klaar terwijl je wacht”, dus.

 

GEEN “KIESPIJN”

Heb je moeite met het uitzoeken van een geschikt montuur? Bij ons hoef je niet bang te zijn voor “kiespijn”.
Natuurlijk adviseren wij je zo goed mogelijk bij het uitzoeken van je montuur, maar heel soms is het resultaat toch niet wat je er van verwacht had.
Mocht je binnen 1 week na het ophalen van je nieuwe bril toch spijt hebben van de keuze van het montuur, dan ruilen we het montuur gewoon om voor een ander montuur. Als de glazen in het nieuwe montuur passen slijpen we je glazen nog diezelfde dag in het montuur van je keuze. Passen de glazen niet? Dan bestellen we nieuwe glazen voor je (je betaalt dan 1 glas, wij betalen het andere) en na 1 tot 10 werkdagen (afhankelijk van het glastype) kun je je nieuwe bril ophalen.

Bepalingen:
– Het eerste montuur nemen we in direct nadat je het nieuwe montuur uitgezocht hebt.
– Als we nieuwe glazen voor je bestellen nemen we de oude glazen in.
– Is het nieuwe montuur minder duur dan het eerste montuur, dan krijg je het prijsverschil in een tegoedbon uitgekeerd. Is het nieuwe montuur duurder dan het eerste montuur, dan betaal je (uiteraard) het prijsverschil bij.
– Geldt niet voor monturen die op recept voor jou zijn gemaakt, en niet bij monturen die vermaakt/aangepast zijn (bijvoorbeeld brilpootjes ingekort). Bovendien moet het montuur onbeschadigd zijn.
– Alle specifiek bij het montuur horende accessoires (briletui/ poetsdoekje etc.) dienen onbeschadigd en ongebruikt te zijn.

 

 

SERVICE & GARANTIE

Garantie *
Monturen: 24 maanden garantie op fabricagefouten
Glascoating: 18 maanden garantie op fabricagefouten
Service bij ongelukken **
Binnen 12 maanden na aankoop van je bril (montuur plus 2 correctieglazen) krijgt je van ons bij een ongelukje vervanging van het gebroken of beschadigde onderdeel éénmalig tegen 65% van de normale prijs. Het onderdeel wordt vervangen volgens oorspronkelijk voorschrift.
Vervanging bij diefstal **/***
Als je bril binnen 12 maanden na aankoop wordt gestolen kun je eenmalig een nieuwe bril (montuur plus 2 gelijkwaardige glazen) aanschaffen voor 65% van de prijs van de originele bril.


* schade door foutieve reiniging of onjuist gebruik valt buiten de garantie.
** niet van toepassing als het een speciale aanschafprijs betreft.
*** je dient het originele proces verbaal te overleggen. De maximale korting bedraagt nooit meer dan 35% van de prijs van de originele bril.

  

 

VERGOEDING VAN JE ZORGVERZEKERAAR

Heb je recht op brilvergoeding van je zorgverzekeraar? Wij kunnen bij vrijwel alle zorgverzekeraars je vergoeding voor je declareren. Je hoeft het bedrag niet voor te schieten, en je hebt er geen omkijken meer naar.

Service van Kroeze Optiek!

 

TIPS

Natuurlijk willen we graag dat je heel lang plezier hebt van je bril. Daarom geven we je graag wat onderhouds- en schoonmaaktips:

Onderhouds- en schoonmaaktips:
– Gebruik een stevige brillenkoker als je je bril niet draagt. Zet je bril vooral niet boven op je hoofd.
– Gebruik voor het op- en afzetten van je bril altijd beide handen.
– Leg je bril nooit op de brillenglazen.
– Je bril kun je het beste iedere dag reinigen voor het slapen gaan. Hierdoor voorkom je dat huidvet en -zuren op je montuur en glazen inwerken. Gebruik voor het reinigen van een metalen of kunststof montuur lauwwarm water en een niet-schurend afwasmiddel. Je kunt je bril drogen met een zachte droge doek. Pas op dat er geen vuil in de doek zit, dit kan je glazen beschadigen!
– Bij een montuur van buffelhoorn dien je contact met water zo veel mogelijk te vermijden, het materiaal droogt hierdoor uit.
– Wij raden je aan om je bril twee keer per jaar door ons te laten nakijken en bijstellen. Het verhoogt het draagcomfort en de levensduur van je bril. Uiteraard is deze service voor onze klanten gratis! Ga niet zelf buigen.
– En is je (kunststof) montuur gebroken? Ga het dan niet lijmen. Door de stoffen in de lijm wordt het materiaal aangetast waardoor reparatie vrijwel onmogelijk wordt! Doe er tijdelijk een plakbandje om en laat de bril door ons repareren.

Corona

We zijn voor je geopend op afspraak.

Wij nemen het coronavirus serieus! 
Dat betekent dat we je voor een oogmeting, een (zonne-)bril uitzoeken, of een contactlensaanpassing of -controle vragen een afspraak te maken. Onze winkeldeur is op slot, en we openen de deur voor je (en maximaal 1 begeleider). Voor het ophalen van contactlenzen, of kleine reparaties, kun je zonder afspraak langskomen.

Kijk hier voor meer informatie

Blijf gezond, en denk om elkaar!

Frank & Sandra.